Négy hónap alatt több mint 18 milliárdot költött propagandára Rogán hivatala
Ezúttal is a Balásy–Csetényi–Kuna hármas nyert, de van egy kis csavar a történetben.
Ezúttal is a Balásy–Csetényi–Kuna hármas nyert, de van egy kis csavar a történetben.
Rendezvényszervezési útmutatót készített a Nemzeti Kommunikációs Hivatal.
Balásy Gyula, Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégei továbbra is számíthatnak állami megbízásokra, amelyekből eddig is bőségesen profitáltak már.
Egy táblázatban gyűjtöttük össze a propagandaminisztérium 2017-es megbízásait. Az összeg az eredeti terv majdnem háromszorosára kúszott, a pénz pedig ugyanannál a néhány cégnél landolt. A sorosozáson kívül filmreklámra és a vizes vb-re is sok ment el.
Tavaly három befutó volt a 2017-es év kommunikációjára kiírt 25 milliárd forintos gigatenderen, valamennyiük neve ismert, és Rogán Antal miniszter jó ismerőseiként emlegetik őket.
Egy forintért írt ki közbeszerzést az elkövetkező időszak kommunikációjára a kormány, aminek az a magyarázata, hogy még nem tudják, mi lesz a konkrét megbízások műszaki tartalma. Érdekes, hogy tavaly, amikor minden idők legnagyobb kommunikációs közbeszerzésével 25 milliárdot költöttek el, még meg lehetett becsülni az összeget. A pályázati feltételeket ráadásul úgy fogalmazták meg, hogy a már bevált haveri cégek fussanak be.
Olyan személyek dolgoznak a Miniszterelnökség fennhatósága alá tartozó szerveknél, akik korábban a Fidesz gyanús összefonódásokra vadászó érdeklődésének középpontjában álltak. A kormányzati kommunikáció és az örökségvédelem területén is találni az MSZP-s egykori miniszter bizalmi emberei közül.
Nobilis Márton az után távozott a Nemzeti Kommunikációs Hivatal éléről, hogy kiderült, új főnöke Rogán Antal lesz. A kormány a közbeszerzés területén számít a munkájára a jövőben, a VS.hu úgy tudja, hogy a Közbeszerzési Hatóságnál kap vezető posztot.
Még semmit nem költött el a Nemzeti Kommunikációs Hivatal az állami intézmények hirdetésére rendelkezésére álló 25 milliárdos keretből: egyrészt arra vártak, hogy Rogán miniszter legyen, másrészt arra várnak még mindig, hogy legyenek olyan kormányközeli médiumok, ahol el lehet költeni a pénzt - írja a Népszabadság.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter régi barátja, Kuna Tibor új cége, valamint Rogán Antal Fidesz-frakcióvezető szomszédja, Csetényi Csaba vállalkozása szakítja a legnagyobbat az állami kommunikációra meghirdetett 25 milliárd forintos tenderből.
Belenéztünk minden idők legnagyobb, 25 milliárd forintos kommunikációs közbeszerzésének a dokumentációjába. Kíváncsiak voltunk, hogyan bírálja majd el a kormány kommunikációs szuperhivatala a pályázatokat, egyáltalán kik indulhatnak, spórol-e pénzt az adófizetőknek az állam. Sok furcsa és meglepő dolgot találtunk, bár egyértelmű következtetéseket csak a győztesek kihirdetése után lehet majd levonni augusztusban.
Nem tartozik az állami reklámköltéseket szervező szuperintézmény hatáskörébe a kormányzati reklámkampányok tervezése és lebonyolítása – ez derült ki azokból a válaszokból, amelyeket a Nemzeti Kommunikációs Hivatal adott a Népszavának. A lap szerint a hivatal már működik, méghozzá 21 alkalmazottal és az idén 440 milliós költségvetéssel.